כרטיסי ביקור במאה ה-21
העולם השתנה באופן דרמטי בעשרות השנים האחרונות. מהפכת המידע, התקשורת, הרשתות החברתיות והטכנולוגיה התעשייתית, הם חלק מתהליך גדול ומשמעותי יותר שמשפיע על הצרכנות של כל אדם ואדם.
לפני כמה עשורים, ממש עד לא מזמן, כשמישהו חיפש בעל מקצוע, הכתובת הראשונה הייתה המקרר. שם, הופיעו שלל מגנטים של בעלי מקצוע שונים, מספרי טלפון וכותרות מפוצצות. אבל היום, את מקומם של המשטחים המגנטיים על הקירות תפסו תמונות משפחתיות, ובעלי המקצועות מתחזקים פרופיל ברשת חברתית, או אתר מהוקצע באינטרנט.
במילים אחרות, אם פעם בחירת עסקים התבססה על המרחב הגאוגרפי, על היכרות וקרבה, לאחר המהפכה הדיגיטלית בחירת בעלי מקצוע, שירותים ועסקים, נראים לנו פעמים רבות כמו החלטות שמתקבלות בצורה מאוד לא אישית.
אבל בכל זאת, ודווקא בעולם שלאחר המהפכה, כרטיסי הביקור רלוונטיים לא פחות מאי פעם, ואולי אפילו הרבה יותר. במאמר הזה ננסה להסביר למה כרטיסי ביקור חשובים כל כך גם במאה ה-21, מהם סוגי כרטיסי הביקור הקיימים בשוק, על מה חשוב לשים לב ומה כדאי לבדוק לפני שמזמינים כרטיסי ביקור, והמלצות.
כרטיסי ביקור – למה צריך?
כרטיסי הביקור הפכו לפופולריים במאה ה-17 באנגליה. האם גם בישראל של המאה ה-21 הם עדיין רלוונטיים? התשובה היא "כן!", ואלה הסיבות המרכזיות:
יחס אישי וקשר
כשמתסכלים לעומק, מגלים שלמרות מהפכת הדיגיטציה, לקוחות עדיין מחפשים את הקשר האישי, את ההיכרות, לפני שהם בוחרים בספק של שירותים או בבעל מקצוע. צרכנים מחפשים המלצות על רופא להתייעץ איתו, אתרי המדרג שמדרגים בעלי מלאכה זוכים לפופולריות גדולה, ובאופן כללי אנשים עדיין רוצים להרגיש את המימד האישי שבא לידי ביטוי בכרטיס ביקור.
גם בעולם של זמינות מלאה באפליקציות כמו ווטסאפ, אנשים עדיין צמאים לחיוך אנושי, למבט, למגע, לקשר ממשי. וכך בדיוק גם ביחס למוצרים ושירותים.
רושם ראשוני
יכול מאוד להיות שהמוצר שלך או של החברה שלך הוא הטוב ביותר בתחום, אבל אם החברה לא "עוברת מסך", לא משקיעה בנראות שלה, איכות המוצר היא כמעט ולא רלוונטית. לא לחינם היום כבר כולם יודעים שהכל זה "שיווק, שיווק, שיווק".
כדי להביא את הלקוח לשלב שהמתקדם שבו הוא יחווה את המוצר או השירות שאתה מספק, צריך להשקיע מאוד ברושם הראשוני של החברה, וכרטיס הביקור הוא הרושם הראשוני, הוא מרפסת החזית והמדף שמופנה לרחוב שכל העוברים והשבים קולטים בזווית העין.
תשקיע ברושם הראשוני, ותראה תוצאות.
כלי שיווקי אפקטיבי
אסטרטגיות השיווק כיום נרחבות מאוד. אפשר לקדם את המוצר דרך מנועי החיפוש, להשקיע באתר שנראה טוב, אבל בסוף, כרטיס פיזי שיושב למישהו בכיס הוא דרך מאוד מאוד אפקטיבית להיצרב בתודעה שלו. מפגש אנושי, לחיצת יד וחיוך, שמסתיימת בהחלפת כרטיסי ביקור מותירה חותם.
כדור שלג של פרסום
כרטיס ביקור הוא פיזי, הוא עובר מיד ליד. לקוח מרוצה שמחזיק את כרטיס הביקור שלך, הוא שגריר של החברה. בפעם הבאה שאחד החברים שלו יתעניין בנותני שירות בתחום, יישלף הכרטיס ותקבל לקוח חדש. שלא כמו מידע דיגיטלי, שלמרות הנגישות שטמונה בו, הוא דורש פעולה רשמית של שליחת הודעה, כרטיס ביקור עובר בין ידיים בקלות וביעילות.
מקצוענות
בכל סרט הוליוודי, לכל איש עסקים מוצלח יש חליפה יוקרתית, בקבוק וויסקי מזכוכית משובחת במשרד, וכמובן, כרטיס ביקור מהוקצע. כמו שהחליפה היא לא חלק אמיתי מהשירות, אלא מההופעה, כך גם כרטיס הביקור.
כרטיס הביקור הוא דרך לאותת ללקוח על מקצוענות, על שירותיות, על עבודה מדויקת ועל מוסר עבודה "ישן וטוב". אחד כזה שלא מחפף, שעושה את הדברים בדייקנות וביעילות.
קלות ופשטות
מה יותר קל מלהעביר פיסת נייר מיד ליד? לא צריך לפתוח את הטלפון או לבקש פרטי התקשרות. אין שום דבר מחייב בכרטיס ביקור. הוא מינימלי ויעיל. כמה כרטיסי ביקור בכל כיס, בתיק ובהישג יד, הם כלי מאוד מאוד יעיל, אבל עוד יותר מכך, פשוט לתפעול, לקדם אותך ואת העסק שלך.
מאפיינים של כרטיסי ביקור
- משקל – המשקל של כרטיס הביקור נובע מחומר הגלם שממנו הוא בנוי. נייר כבד יותר מרגיש יוקרתי יותר מצד אחד, אבל נוח פחות מהצד השני.
- עובי – עובי הכרטיס ישפיע על היכולת שלו לשרוד ולהחזיק מעמד לאורך זמן
- צבע – הצבע משפיע על השדר שהמסתכל בכרטיס הביקור מקבל. צבעים כמו לבן, קרם, ושחור, משדרים מקצוענות, צבעים כמו כחול משדרים יעילות וחדשנות, הצבע האדום מסמל יצריות ורגש, והצבע הסגול מסמן שונות, ייחוד ומקוריות.
- איכות הדפסה – חשוב מאוד להקפיד על הדפסה איכותית. כרטיסי ביקור לא איכותיים יתפוררו, הכתב שלהם ידהה וייעלם. ואף אחד לא מעוניין להישאר עם כרטיסים בלי הטקסט שהודפס עליהם.
- גימור – הגימור משפיע על הנראות והתחושה שהכרטיס מייצר אצל מי שמחזיק אותו. גימור קהה או חד, צורת הפינות והליטוש בקצה משפיעים על חווית השימוש בכרטיס.
איך מעצבים כרטיסי ביקור?
בחירת Template
בחירת הטמפלייט, כלומר הרקע, הגוונים והצד האומנותי של כרטיס הביקור, אמור לשקף את החברה ואת התכונות הייחודיות לה. ציורים ישקפו צד אומנותי, כרטיסים מינימליסטיים ישדרו איפוק ומקצוענות, צבעים שונים ישדרו אישיות שונה, ועוד.
גודל וצורה
לרוב, כרטיסי ביקור הם בצורת מלבן שנכנס בקלות לכיס. אך צרכים שונים ורצונות שונים יכולים לגרום לך להתעניין בצורות ובגדלים שונים. בחירה בכרטיס ביקור עגול למשל, משדרת יצירתיות ומקוריות.
ארגון המידע
המידע יכול להיות מאורגן לאורך, לרוחב, או בצורות אחרות (מעגליות ועוד). כמו כן, חלקים שונים של המידע המופיע בכרטיס יכולים להיות בגדלים, בפונטים ובגוונים שונים של צבע.
לוגו
ככל שהלוגו יהיה גדול יותר, הוא ייצרב עמוק יותר בתודעה של מי שקבל אותו. נסה למקסם את המקום שהלוגו תופס בכרטיס הביקור.
השארת מרווחים
אף אחד לא מעוניין בכרטיס ביקור שמלא כולו במידע. תשאיר מרווחים ריקים ומקום ריק, שמשדר שלווה, ביטחון ומקצוענות.
ייחודיות
פה המקום שלך להביע את הייחודיות שלך ושל העסק. תפתיע, תעניין, תחדש, אל תהיה שבלוני.
איזה מידע צריך להופיע על כרטיסי ביקור?
ישנם סוגים שונים של כרטיסי ביקור, אבל הפרטים הבסיסייים שיופיעו פעמים רבות על כרטיסי ביקור הם:
- שם מלא
- שם החברה
- לוגו החברה
- שם התפקיד שאתה ממלא בחברה
- פרטי התקשרות
- כתובת – פיזית או וירטואלית
- מומלץ מאוד להוסיף QR לשליחת מייל
סיכום
יכולנו לחשוב בטעות שתפקידים ההסטורי של כרטיסי הביקור נגמר עם המעבר לעידן הדיגיטלי. אבל זה לא נכון. כרטיסי הביקור הם עדיין "הדבר האמיתי". הם פשוטים ונוחים, משדרים מקצוענות, משווקים בצורה אפקטיבית, מקוריים ואסתטיים.
מהסיבה הזו, כרטיסי ביקור נמכרים בהמוניהם ברחבי העולם, וצפויים להמשיך לעבור מיד ליד לעוד שנים רבות.
מחפשים להדפיס כרטיסי ביקור לעסק שלכם? צרו קשר עם נאנו פרינט בית דפוס בתל אביב להצעת מחיר.
כרטיס ביקור טוב הוא כרטיס ביקור שהושקעה מחשבה בכל המאפיינים שלו, ובשדר ובתחושה שהבעלים שלו רוצה להעניק למי שיחזיק אותו. כרטיס ביקור יכול לשדר דברים מגוונים, ממקצוענות לא מתפשרת ודייקנות, ליצירתיות ודינמיות חדשנית.
זה הזמן להתחדש ולהחזיק כרטיסי ביקור. בכיסים, בתיקים, על שולחן העבודה, ובכל מקום שבו ביחד עם לחיצת היד, תוכל להעניק למי שעומד מולך את האפשרות להמשיך לעמוד בקשר. בהצלחה.