מחברות ממותגות לעסק

הליך מכירת מוצר או שירות מורכב ממספר חלקים שונים, אשר כל אחד מהם חשוב בפני עצמו. תכנון, ייצור, תמחור, הפצה ושיווק הם רק חלק, ואולם נדמה שמוצר טוב ככל שיהיה עשוי שלא להימכר עקב אסטרטגית שיווק חלשה או שאינה מתאימה לשוק.

מלבד הליך המכירה עצמו, מאות מחקרים כבר הוכיחו שעובדים המזדהים עם הארגון בו הם עובדים, עם ערכיו וסממניו, הינם עובדים שמחים יותר, מסופקים יותר וכיוצא בכך פרודוקטיביים יותר.  דרכים רבות לגרום לעובדים בארגון לחוש כך, ולהפתעת רבים העלאה במשכורת אינה תמיד הפתרון לשביעות רצון בקרב העובדים.

מתנות קטנות שעושות הבדל גדול

דן אריאלי כותב במגוון ספריו על ערכן של מתנות לעומת תגמול כספי, ועל מעבר מהעולם החומרי לעולם הרגשי. בהענקת מתנה מופעלים חלקים אחרים במח שאינם ממהרים למדוד כמה עבדתי ביחס לכמה שקיבלתי, וכך נוצרת תגובה שונה מקבלת סכום כסף אף אם הוא גבוה משווי המתנה.

בתור מעסיקים נרצה לפרגן לעובדינו במתנות שונות בהתאם לאירועים שונים, ובהחלט נעדיף מתנות שמקשרות בינם לבין הארגון בהם הם עובדים. לכן מחברות ממותגות לעסק עשויות להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. בקליטת עובד למשל, הענקת מחברת ממותגת של העסק לצד מספר עטים או שי משלים לקישוט השולחן יהוו את ברכת הכניסה המושלמת לעובד או העובדת החדשים, ויאותתו "חשבנו עליכם" או לפני שהגיעו.

שיווק, שיווק, שיווק

ומה באשר להליך השיווק של המוצר, השירות או הארגון שלכם? גם בעניין זה מחברות ממותגות לעסק יכולות לשרת אתכם היטב. בשונה ממתנות אחרות מחברות ממתוגות עשויות בהחלט להתאים לכל סוג עסק, ובין אם אתם עובדים בסניף בנק אליו הייתם רוצים להוסיף מחברות ממותגות כשי צנוע ללקוחות, ובין אם ברשותכם חנות פרטית אותה תרצו לפרסם בעזרת מתנה חביבה שהלקוחות ייקחו איתם לעבודה.

לצד זה, בהחלט ישנם עסקים להם מחברות ממותגות עשויות לעשות שירות טוב במיוחד, אם ברשותכם עסק שפונה לקהל לקוחות צעיר חשבו איזה אימפקט יוכלו לעשות המחברות הממותגות שלכם בכיתה מלאת תלמידים בה יש חמישה או שישה תלמידים עם אותה המחברת.

היתרון בשיווק באופן זה הוא כפול, מצד אחד הלקוחות מרגישים שקיבלו מתנה חינמית ושהושקעו בהם כספים ומחשבה. זאת בזמן שמצד שני הלקוחות הופכים למשווקים שלכם באופן עצמאי ואף תוך שהם שמחים על כך. במדידת העלות תועלת זוהי בהחלט עסקה המשתלמת לשני הצדדים, אך במיוחד לבעל העסק, שכן כעת גם פינק את הלקוחות בשי, וגם הרוויח כתוצאה מכך משווקים ללא השקעה נוספת.

ההבדל בין שי שווה לבין סימון וי על גבי העובדים או הלקוחות

למחברות ממותגות לעסק עשויים להיות כאמור יתרונות רבים לארגון כלפי חוץ וכלפי פנים, ואולם למתנה שאינה נראית רצינית או מושקעת עשוי להיות האפקט ההפוך, כזה המשדר זלזול או חסכון וסימון וי על גבי העובדים או הלקוחות. לכן מומלץ להשקיע במוצר איכותי, שיעשה שמח בקרב הנמענים ויעביר מסר נכון בעל אפקט מרים.

לשם כך מומלץ להשקיע במחברות איכותיות, בעלות ספירלה וכריכה קשה. ניתן לבחור האם הפתיחה תהיה מהצד או מלמעלה בהתאם לצרכי העסק, כך למשל אם העסק פונה לילדים מומלצת לרוב פתיחה מהצד. ניתן להוסיף לימינציה, או לעשות שימוש בלכה, ואף במקום הדפסה על הכריכה לבחור בהטבעה. זכרו שבעניין זה השקעה גדולה קצת יותר מעבירה מסר גדול יותר משמעותית.

בימינו מומלץ להתגאות במחברות ירוקות יותר, ולבחור בדפים נטולי עץ. כך ניתן להרוויח יתרה על פרסום הלוגו והמיתוג של המחברת גם הזדהות עם ערכי הארגון, שהן במישור הלוקחות והן במישור העובדים משיגה תוצאות טובות יותר בשיווק ובתוצאות העובדים.

לסיכום

מתנות קטנות ללקוחות ולעובדים עשויות לייצר אפקט גדול, אך זאת בתנאי שהמתנה ראויה ומשאירה רושם חיובי על הנמען. מתנה מותאמת לצרכי העובד כמו מחברת בקליטתו או בתחילת שנת עבודה חדשה היא תזכורת לכך שרואים אותו בהנהלה, וכך גם כלפי לקוחות העסק.

לבסוף יש לזכור שלקוחות אוהבים לקבל מתנות ולעיתים אף יותר מאשר הם אוהבים לקבל הנחות עקב הכניסה לשדה הרגש על חשבון שדה החישובים החומרי. נוסף על כך, לאחר קבלת המחברת הממותגת מהעסק שלכם ייתכן ותזכו לפעולות שיווק על חשבון הבית, עסקת ה- win win המושלמת.

מוצרים נוספים

כתבות נוספות