איך כדאי לעצב נייר מכתבים?

אמנם לא מדובר בכרטיס הביקור הרשמי של העסק, אבל נייר מכתבים במידה רבה מתפקד ככזה. כל התקשרות הכוללת העברת מסמכים משתמשת בנייר מכתבים ולכן יש לו ייצוג חזותי נרחב וחשוב עבור העסק. את הכתבה הבאה נקדיש לשאלה איך כדאי לעצב נייר מכתבים.

האינפורמציה החשובה בפנים

נייר מכתבים משמש לכל מיני תפקידים. הצעות מחיר, התקשרויות מול ספקים ולקוחות, פרסום מידע על העסק וכל פנייה בכתב שנעשית מטעם העסק. אי לכך חשוב לוודא שהוא אכן מייצג את העסק וברור לכל נמען מטעם מי נשלח המכתב.

לכן התשובה לשאלה איך כדאי לעצב נייר מכתבים מתחילה בהכללה של כל האינפורמציה החשובה של העסק: מייל, מספר טלפון, כתובת אתר ועוד פרטי התקשרות רלוונטיים.

נייר מכתבים לא צריך לגלול את כל ההיסטוריה של העסק (זה לא ממש המקום לספר כיצד נולד הרעיון לעסק או כמה עובדים יש בו) אך כן צריך בתמצית לכלול מידע רלוונטי לאנשים מחוץ לעסק, ובראש בראשונה דרכי יצירת קשר שונות.

לוגו, לוגו, לוגו

כמעט לכל עסק יש לוגו שמייצג אותו. הלוגו, או סמליל בעברית תקנית, הוא אמצעי תדמיתי מסחרי שמטרתו למתג את העסק ולבדל אותו ממתחרים אחרים בענף. בתפקידו כסמל העסק, הלוגו צריך להיות מוטבע בכל דבר המקושר עם העסק: משרדים, חולצות, עמודי סושיאל וכן גם נייר מכתבים.

נייר מכתבים מעוצב יכלול את הלוגו במקום בולט שיבהיר לכולם מהו העסק המיוצג וייתן עוד תנופה פרסומית למסמך.

אלגנטיות לא של קיפוד

אלגנטיות היא ערך חשוב בעיצוב נייר מכתבים לעילא. נייר מכתבים בסופו של יום צריך לשרת את הכתוב בו ולא לבלוט יתר על המידה. על כן צעקנות ועודף מלל וויזואליה יכולים דווקא לעבוד לרעה כשמעצבים נייר מכתבים.

חשוב להגדיר מסגרות ברורות לעיצוב (גבול עליון ותחתון) ולא לחרוג מהם. בנוסף מומלץ שלא להגזים בצבעוניות וללכת על שילוב צבעים מינימליסטי ונעים שמושך את העין כיאות. בהקשר זה כדאי לבחור בצימוד (או שלשה) צבעים שמזוהה עם לוגו העסק או המותג.

לתת מקום לביטוי אישי

בשורה התחתונה, נייר מכתבים נועד לבטא את העסק ולפרסם אותו בעוד ערוצים, לאו דווקא ישירים. נייר המכתבים משמש כאמצעי זיהוי של העסק וכדרך לגרום ללקוחות, ספקים ואנשים הבאים במגע עם העסק להתרשם ממנו. הוא משדר אחריות ודיוק בפרטים הקטנים יחד עם ייחוד אישי.

לכן חשוב לתת מקום לביטוי האישי בנייר המכתבים ולוודא שהוא לא נראה כמו כל נייר מכתבים מעוצב של פירמה אחרת. הנייר צריך לשדר את ערכי העיצוב של העסק ולהקרין אותו כלפי חוץ, בין אם בעזרת בחירת צבעים נכונה, מתן במה ללוגו, עיצוב פונט מקורי, מוטו של העסק או כל אמצעי בידול דקורטיבי אחר.

עיצוב הוא לא תחביב

חשוב להבין שעיצוב  הוא לא תחביב, ומיתוג העסק באמצעות מוצרים ממותגים הוא עניין שיש לעשות עם השקעה נכונה ולא כלאחר יד.

לכן עיצוב נייר מכתבים מוצלח יהיה כרוך לרוב בהדפסה של ניירות איכותיים מגדלים שונים אצל בית דפוס וכן בהעסקה של מעצב גרפי מקצועי. בנוסף מומלץ לאשר את התוצר הסופי של נייר המכתבים בכמה עיניים ולא אצל אדם אחד בלבד, על מנת לוודא שזוהי אכן התוצאה האיכותית והמקצועית הרצויה.    

מוצרים נוספים

כתבות נוספות