מתי כדאי להדפיס פליירים?

עסקים רבים כבר יודעים שהדרך ללקוחות פוטנציאלים חדשים עוברת דרך אסטרטגיה שיווקית מוצלחת. פעולות שיווקיות מתפרשות על מגוון רחב של תחומים כמו מיתוג, הגדלת חשיפה, שיווק דיגיטלי, יצירת תדמית חיובית ועוד.

למרות מה שאולי נהוג לחשוב, שיווק אינו דרך סלולה המובילה הישר למכירה, אלא מכלול מאמצים ופעולות במגוון רחב של אפיקים שמקדמים את העסק ומבססים את מעמדו בשוק. בהתייחס לשאלה שבכותרת מאמר זה – מתי כדאי להדפיס פלאיירים – עלינו לחשוב האם הדפסת פליירים משרתת את האסטרטגיה השיווקית של העסק.

מה זה פליירים ומה מטרתם

על מנת להבין האם כדאי לכם להדפיס פליירים עבור העסק שלכם, יש להבין מה הם פליירים ומה מטרתם. פליירים, שבעברית נקראים גם עלונים, הן פיסות נייר מודפסות שניתן להפיץ בין אנשים. לרוב הם יכילו מידע שמסב את תשומת הלב לעסק, מוצר, שירות או אירוע.

עיצוב הפליירים ינסה למשוך את העין בצבעים ותמונות ויעביר מסר פשוט וקריא. את הפליירים המעוצבים ניתן לחלק לאנשים באופן אישי, לשלוח בדואר, לתלות על לוחות פרסום או להניח בנקודות הפצה אסטרטגיות.

מטרת השימוש בפליירים היא להביא לקוחות חדשים לעסק או לפרסם מידע הקשור לעסק כגון מבצע חדש או אירוע קידום מכירות. עסקים מסוימים יפרסמו מגוון רחב של פליירים במסע פרסומי אחד על מנת להוסיף גיוון או לפנות לקהלי יעד שונים.

יתרונות וחסרונות להדפסת פליירים

לא משנה אם מדובר בעסק קטן או גדול, הדפסת פליירים יכולה להיות דרך מצוינת לקדם ולשווק את העסק שלכם. זוהי דרך פשוטה, יעילה ובעיקר זולה ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאלים.

פליירים שיחולקו במקומות וזמנים מתאימים לקהל היעד שאתם מכוונים אליו, יוכלו למשוך לקוחות ישירות לעסק ולהפוך לרווחים ממכירות או להגביר את החשיפה והמודעות לעסק שלכם ולמצב אותו כעסק מוביל בשוק התחרותי של היום.

יחד עם זאת, רובנו מכירים את התופעה של פליירים שעוברים מהר מאוד מהיד אל הפח. זה נכון שרוב הפליירים שמודפסים בסופו של דבר נזרקים ותורמים להגדלת טביעת הרגל האקולוגית של האנושות. לכן, על מנת שפלייר באמת ימלא את יעודו ויקדם את העסק, חשוב ללמוד ולחשוב היטב על המסר ועל אופן העברתו בצורה שתשאיר רושם חיובי, תמשוך לקוחות ולא תוביל לזריקת כסף לפח.

מה חשוב שיופיע בפלייר

בימים אלו, יותר ויותר עסקים פונים לשיווק מוצרים באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. אנשים אוהבים לראות תמונות צבעוניות וטקסט קריא ונקי. תמונה אחת באיכות טובה יכולה ליצור רושם חזק יותר מאינספור מילים. לכן, תמונה או דימוי מרשים, שהודפסו על נייר איכותי, הם בסיס טוב ליצירת פלייר מוצלח.

עיצוב הפלייר צריך להתאים למיתוג הכללי של העסק ולהשתמש בדימויים, לוגו, צבעים ופונטים שמתכתבים איתו. כך הפלאייר יהווה חלק מכלל הפעולות השיווקיות ויחזק את הזהות הוויזואלית והמסר של העסק. קהל הלקוחות ידע ישר לזהות את העסק על סמך המיתוג שחוזר על עצמו שוב ושוב בשיווק ובפרסום.

מעבר לעיצוב צבעוני ומושך, הפלייר צריך להכיל מידע רלוונטי על מה בעצם אנחנו מציעים ללקוחות ולמה כדאי להם להתעכב עוד רגע לפני שהם זורקים את הפלייר או ממשיכים הלאה. על מנת לעשות זאת יש להשתמש במילים פשוטות, ישירות ובפונט גדול וקריא. בפשטות – פחות שווה יותר.

לסיכום,  הדפסת פליירים יכולה להשתלב באסטרטגיה השיווקית הרחבה של העסק ולקדם אותו בקלות ובעלויות נמוכות יחסית. מחשבה מעמיקה על המסר, קהל היעד והמטרה של הפלייר לפני העיצוב וההדפסה תוביל לתוצאות טובות יותר.

מוצרים נוספים

כתבות נוספות